Rabu, 20 Oktober 2010

Ciri-ciri Blog Yang Kurang Digemari


Kita blogger baru? Tak ternama? Mesti pernah terdetik dalam hati kita kan, kenapalah blog aku ni tak ramai orang lepak-lepak. Komen pun tak banyak. Tak cukup bagus ke entri aku tulis ni? Bila masuk blog-blog yang ternama, kita terfikir. Apalah yang hebat sangat blog mamat/minah ni sampai ada 1,000 follower. Sama je macam blog aku. Kita pun cepat je buat kesimpulan, emm.. sebab dia ni model/artis kot, itu trafik blog tak putus-putus.

Tapi pernahkah kita terfikir..Walaupun kita seorang blogger, kita juga seorang pembaca. Takkan nak baca blog sendiri je.Kita mesti sibuk nak komplen pasal blog tu, blog ni. Padahal kita pun bukannya bagus sangat. So, untuk entri ni saya nak berkongsi idea mengenai ciri-ciri blog yang kurang digemari oleh pembaca-pembaca.

1. Font CAPS LOCK - cth : SAYA KURANG SEHAT HARI INI.
2. Font colourful (Tulisan WARNA-WARNI)
3. Lagu autoplay
4. Entri tiada perenggan
5. Tiada gambar
6. Lambat load, banyak widget
7. Tulisan kecik sangat
8. Tulisan sekejap besar sekejap kecik + sekejap besar - cth : saYa KuRAng SiHAtLAh

Jadi..sama-samalah kita berusaha untuk membangunkan blog yang mempunyai ciri-ciri yang di sukai ramai.

Sumber: http://ohmalaysia.com/ciri-ciri-blog-yang-kurang-digemari/

4 ulasan:

  1. HAI..MAYA..KITA DAH BACA CIRI-CIRI YANG KURANG DIGEMARI ..YANG SANGAT DIGEMARI MACAMANA???KONGSILAH...MUDAH-MUDAHAN BLOG KITA JADI KEGEMARAN RAMAI..

    BalasPadam
  2. hello Mala, sabar kau mudah-mudahan selepas ini ramai yang mengemarinya. Mungkin faktor kesibukan masa dan keletihan menjadi penghalangnya.

    BalasPadam
  3. Sue..kalau mau CIRI_CIRI BLOG YANG DIGEMARI senang sj...elakkan blog kawan-kawan daripada CIRI_CIRI YANG KURANG DIGEMARI seperti yang sy nyatakan di atas...betul tak??

    BalasPadam
  4. Abang Mualin..jgan salah faham ya..petikan di atas tu adalah dari sumber yang saya rujuk..kalau tidak percaya, buka URL alamat SUMBER yang saya sertakan di atas.

    BalasPadam